Ktoś ostatnio marudził, że jakaś gra nie ma fabuły. Ta ma. Chyba :)
Królewska rodzina została uwięziona, a Ty masz kłopot. Wcielasz się w Sir Wiliama lub Dame Gwendolyn i oczywiście wszystkich uwolnisz. Prędzej lub później.
Aby wykonać obliczenia, wskazujesz myszką (podświetlasz na zielono) działanie, które zamierzasz wykonać jako pierwsze.
W okienku, które się pojawi, wpiszesz wynik wybranego działania. Przykład się uprości. Wybierasz kolejne działanie.
Wybieramy i wykonujemy kolejne działania. Program pozwala nam na każdy wybór, nie protestuje, gdy popełniamy błędy. Po prostu na koniec napisze: zrób to jeszcze raz.
A jeśli było dobrze, Sir Wiliam wejdzie po schodach do komnaty, w której więziony jest członek królewskiej rodziny.
I uwolni. Tym razem Princessę Cordelię.
Królewska rodzina składa się z 7 osób, więc jedna gra obejmuje 7 przykładów. Powodzenia.
Gra ma niestety istotny feler - liczy się ustalona kolejność działania (nie można na przykład wykonać działania typu -4-5) i wynik, jeśli popełnimy np. dwa błędy które się niwelują i wynik i tak jest dobry program to przepuści.
OdpowiedzUsuńDziękuję za komentarz.
UsuńBawiliśmy się tą grą wiele razy i jestem przekonana, że program toleruje każdą poprawną kolejność (np. w działaniu 16+3-4*(5-2) można najpierw policzyć 16+3 lub 5-2).
To prawda, że w działaniu 7-2-3 trzeba liczyć kolejno 7-2 i potem 5-3, ale przed poznaniem liczb całkowitych to nie jest wadą.
Sprawdziłam, niestety: dwa znoszące się błędy powodują akceptację wyniku. Gorzej: jeśli wybieram bzdurną kolejność i wpisuję kosmiczne pośrednie wyniki, a na koniec podaję prawidłowy wynik, też mnie chwalą :( - Pocieszam się, że aby tego dokonać musiałam wcześniej w pamięci poprawnie wykonać działanie :)